Henkilöasiakkaan yleinen neuvontapalvelu vastaa kysymyksiin TE-palveluihin ja työllistymiseen liittyen
Henkilöasiakkaan yleinen neuvontapalvelu auttaa TE-palveluiden asiakkaita puhelimitse ja sähköisten välineiden kautta. Asiakkaat arvostavat palvelua, sillä asiakaspalautteen keskiarvo oli alkuvuonna 2024 tehdyssä kyselyssä 4,6 asteikolla yhdestä viiteen.
Monikielistä ja -kanavaista palvelua
Henkilöasiakkaan yleisestä neuvontapalvelusta asiakas saa vastauksia työllistymiseen, TE-palveluissa asioimiseen ja verkkopalvelujen käyttöön liittyviin kysymyksiin sekä tarvittaessa ohjauksen muihin palveluihin. Neuvontapalvelua tarjotaan suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi puhelimen välityksellä. Työmarkkinatorin chat-palvelussa neuvontapalvelun asiantuntijat palvelevat suomeksi. Tarmo-chatbot auttaa asiakkaita silloin, kun asiantuntija ei ole paikalla. Palvelut tuottaa TE-asiakaspalvelukeskus.
”Aina jää arvostettu ja tuettu olo”
Vuoden 2024 teemana TE-asiakaspalvelukeskuksen asiakaspalautteiden keräämisessä ja laadun kehittämisessä on empaattinen ja arvostava vuorovaikutus. Teema on saanut alkunsa TE-asiakaspalvelukeskuksen vahvuuksista, joita asiakkaat ovat kertoneet arvostavansa.
Alkuvuonna 2024 tehdyssä kyselyssä henkilöasiakkaan yleisen neuvontapalvelun asiakkailta kysyttiin viestillä, kuinka hyvin asiakaspalvelija onnistui palvelemaan asteikolla 1–5. Suomen- ja ruotsinkielisten palveluiden keskiarvo oli 4,6 ja englanninkielisen 4,9.
Kyselyn tuloksissa asiakkaat kertoivat saaneensa arvostavaa ja henkilökohtaista palvelua.
– Aina jää arvostettu ja tuettu olo. Hyvät vinkit, positiivinen asenne. En olisi uskonut, että työvoimatoimiston kanssa asiointi voisi olla hauskaa.
– Hyvä ystävällinen palvelu mutta asia ei täysin vielä ratkennut vaan joudun jatkamaan selvittelyä. Älkää vähentäkö henkilökohtaista ihminen ihmiselle palvelua TE-palveluissa!
TE-asiakaspalvelukeskus palvelee puhelimen, chatin, sähköpostin ja somen kautta
Valtakunnallinen työ- ja elinkeinohallinnon asiakaspalvelukeskus hoitaa julkisia työvoima- ja yrityspalvelujen tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluita. Palveluihin kuuluvat TE-puhelinpalvelut, Yritys-Suomi-puhelinpalvelu ja Yrittäjän talousapu -palvelu.
Palvelut ovat saatavilla puhelimen, chatin, sähköpostin, sosiaalisen median ja muiden sähköisten viestintävälineiden välityksellä.
Lue lisää
Aiheesta muualla
Yrittäjän talousapu -palvelu (ely-keskus.fi)
Lisätietoja
Stefan Strandberg
stefan.strandberg@ely-keskus.fi
Johtaja
TE-asiakaspalvelukeskus
Jaana Rahikainen
jaana.rahikainen@ely-keskus.fi
Järjestelmäpääkäyttäjä
TE-asiakaspalvelukeskus